Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

[O1] Rezonans w okolicy pokręteł nawiewu

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • [O1] Rezonans w okolicy pokręteł nawiewu

    Zamieszczone przez aldam
    Ale mieszacie mi w glowie.
    Mieszają, mieszają jakby się na Marsa szykowali :yay:
    Z tego mieszania wychodzi, że do TSI lepszym powinien być 0W30 od 5W30 (argumenty na poprzednich stronach)

    [ Dodano: Pią 23 Sie, 13 17:14 ]
    Zamieszczone przez PAOLO ESCO
    to co tutaj gdybać X-Lite 0W/30 i "będziesz Pan zadowolony"
    a Fuchs Supersyn 0W30

  • #2
    [O1] Rezonans w okolicy pokręteł nawiewu

    Witam,

    Mam mały problem z moją Skodziną. Mianowicie podczas przyspieszania z okolicy pokręteł nawiewu słychać dziwny rezonans, coś typu brzęczenie. Dziwne jest to, że podczas dodawania gazu podczas postoju problem nie występuje. Wraca podczas jazdy kiedy samochód nabiera prędkości. Najbardziej słychać to podczas ruszania z miejsca.

    Być może ktoś już kiedyś spotkał się z takim problemem i podpowie mi co to może być. Niesamowicie mnie to denerwuje i znając życie rozkręcę pół samochodu żeby odnaleźć winowajce. Dodam jeszcze, że pościągałem wszystkie plastikowe ramki w celu eliminacji skrzypienia plastiku.
    Skoda Octavia 1,9 TDI, 2004/2005, ASV

    Chętnie i bezpłatnie pomogę w diagnostyce VAG - Kraków/Dębica

    Komentarz


    • #3
      U siebie walczyłem też z rezonansem.
      Okazało sie że to przewody od radia przy jakiejs tam predkości wpadały w rezonans i drgały uderzajac o jakies plastiki - pomogły otuliny.

      Jaka masz radio to je wyciagnij zobaczysz co sie dzieje w środku z przewodami. Włóż przewodyw otuliny izolacyjne.
      Coś takiego jak na zdjeciu:
      Link
      Była Octa 90 w dizlu teraz jest Rapid w benzynie KONICHIWA... !!!

      Komentarz


      • #4
        tez mialem taki problem i okazalo sie ze byla luzna oslona nad katalizatorem,a wyglodalo jak by cos w srodku brzeczalo.warto sprawdzic.powodzenia
        http://picasaweb.google.com/ocp.maloslask1
        Pozdrawiam ANIOL

        Komentarz


        • #5
          Przewody radia sprawdzone i zabezpieczone - to nie to.

          Wydaje mi się, że zlazłem winowajce. Drążąc ten denerwujący mnie temat odkryłem, że:

          * podczas jazdy na luzie - cisza
          * podczas dodawania gazu na postoju - cisza
          * podczas cofania - cisza
          * jadąc wrzucając na luz i dodając gazu - cisza

          Odgłos pojawia się kiedy jest wbity bieg i dodaje gazu.
          Dźwięk dobiega z okolicy licznika więc kojarząc wszystkie fakty najprawdopodobniej winowajcą jest linka licznika, która brzęczy przy nabieraniu prędkości.

          Spotkał się już ktoś z takim problemem? I jak rozebrać licznik aby dostać się do linki
          Skoda Octavia 1,9 TDI, 2004/2005, ASV

          Chętnie i bezpłatnie pomogę w diagnostyce VAG - Kraków/Dębica

          Komentarz


          • #6
            Napewno to nie będzie linka licznika, bo takiej niema w Octavii. Prędkość i kilometry jest mierzona elektronicznie, na podstawie impulsów z czujników ABS.

            Komentarz


            • #7
              wola_ksw, masz tdi i multum zaczepów, uchwytów i takie tam może przenosić drgania.

              Weź sprawdź poduszki wszystkie (nie airbag :P) być może któraś z nich już jest padnięta bądź poprostu nie tłumi drgań - tym bardziej, że wszystko odbywa się podczas przyspieszania. W każdym razie jest to tylko jeden z punktów zaczepienia jeżeli o taki pbm chodzi.
              VAG - diagnostyka - kodowania - adaptacje - PIN immo - adaptacje kluczyków
              Jeżeli post okazał się pomocny kliknij

              Komentarz


              • #8
                Tak też zrobię, chociaż najbardziej zastanawia mnie to, że dźwięk dobiega tuż spod kierownicy. Nie jest to jakieś metaliczne tarcie czy coś w tym stylu a jednostajne brzęczenie tylko wtedy kiedy wskazówka prędkościomierza idzie w górę.

                Nic rozbiorę wszystkie plastiki z panelu środkowego + te pod kierownicą i będę nasłuchiwał. Mam nadzieję, że się to wyjaśni bo coraz mniej lubię Skodę

                [ Dodano: Nie 06 Sty, 13 19:53 ]
                Problem rozwiązany. Obyło się bez rozbierania połowy samochodu

                Winowajcą był element podtrzymujący układ wydechowy.

                Skoda Octavia 1,9 TDI, 2004/2005, ASV

                Chętnie i bezpłatnie pomogę w diagnostyce VAG - Kraków/Dębica

                Komentarz

                POWRÓT NA GÓRĘ
                Pracuję...
                X